Κρεμμύδι για κλάματα ή μήπως όχι;

Facebook
Twitter
LinkedIn
Reddit
Telegram

Το κρεμμύδι με έχει κάνει να κλάψω πολλές φορές καθαρίζοντας το.

Δεν μπορεί μόνο να «χαλάνε» τα ματάκια μας και να τρέχουν ποτάμια τα δάκρυα. Κάτι καλό θα προσφέρουν στον οργανισμό. Ας το διαπιστώσουμε μαζί!

Με αφορμή τις τόσες φορές που έχω κλάψει λοιπόν, καθαρίζοντας κρεμμύδια, αποφάσισα να γράψω το συγκεκριμένο άρθρο.

Οφέλη

Το κρεμμύδι χρησιμοποιείται από την αρχαιότητα.

Πρόκειται για ένα βολβό, τον οποίο χρησιμοποιούσαν σαν φάρμακο για τη θεραπεία διαφόρων ασθενειών. Η χρήση του στη μαγειρική ήταν γνωστή από τότε, μιας και έδινε ωραία γεύση στο φαγητό. Στις μέρες μας οι ερευνητές έστρεψαν το ενδιαφέρον τους στις μελέτες των ευεργετικών ιδιοτήτων το κρεμμυδιού. Προσπάθησαν να αποδείξουν ότι η κατανάλωσή του ωφελεί την υγεία και τα κατέφεραν.

Κάνει καλό στην καρδιά

Το κρεμμύδι δεν περιέχει θερμίδες και νάτριο, το βασικό στοιχείο του αλατιού, άρα δεν προκαλεί υπέρταση.

Επίσης, δεν επηρεάζει τα επίπεδα των λιπιδίων και της χοληστερόλης στο αίμα. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να μειώνεται ο κίνδυνος εμφάνισης στεφανιαίας νόσου, αθηροσκλήρωσης και εμφράγματος.

Συγκεκριμένα συστατικά του κρεμμυδιού φαίνεται να ελαττώνουν τα επίπεδα της ομοκυστεΐνης, μιας πρωτεΐνης που συντελεί στην εμφάνιση καρδιακής ανακοπής και εμφράγματος. Έρευνα έδειξε ότι όσοι καταναλώνουν συστηματικά κρεμμύδι κινδυνεύουν 20% λιγότερο από καρδιαγγειακή νόσο.

Κρεμμύδι και καρκίνος

Το κρεμμύδι παρουσιάζει σημαντικές αντικαρκινικές, αντιφλεγμονώδεις και αντιμικροβιακές ιδιότητες.

Περιέχει την ουσία κουερσετίνη, η οποία αναστέλλει τη δράση και την ανάπτυξη των καρκινικών κυττάρων. Σε έρευνα διαπιστώθηκε ότι η συστηματική κατανάλωση κρεμμυδιού, μειώνει τον κίνδυνο για καρκίνο του στόματος και του φάρυγγα κατά 84%, για καρκίνου του μαστού κατά 25%, για καρκίνο των ωοθηκών και προστάτη κατά 73% και 71% αντίστοιχα.

Οι αντιφλεγμονώδης παράγοντες που περιέχονται στο κρεμμύδι, προσφέρουν ανακούφιση σε όσους πάσχουν από ρευματοειδή αρθρίτιδα, αλλεργικό άσθμα και αναπνευστική συμφόρηση εξαιτίας του κοινού κρυολογήματος.

Φυτικές ίνες

Ένα κρεμμύδι είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες, βιταμίνη C και Β6, κάλιο, ασβέστιο, μαγγάνιο, χρώμιο και φυλλικό οξύ.

Κρεμμύδι και ζάχαρο

Συμβάλει στη ρύθμιση του σακχάρου του αίματος, μειώνοντας τις πιθανότητες για ανάπτυξη διαβήτη τύπου 2.

Συγκεκριμένες ουσίες καθώς και το χρώμιο, που υπάρχουν στο κρεμμύδι, μειώνουν τα επίπεδα του σακχάρου, γιατί απελευθερώνουν μεγαλύτερη ποσότητα ινσουλίνης στο αίμα. Παράλληλα, το χρώμιο βοηθά στη μείωση των επιπέδων των τριγλυκεριδίων και της ολικής χοληστερόλης και αυξάνει τα επίπεδα της καλής χοληστερόλης στο αίμα.

Αντιπηκτικές ιδιότητες

Το κρεμμύδι αποτρέπει τη δημιουργία θρόμβων στο αίμα.

Παρουσιάζει σημαντικές αντιπηκτικές ιδιότητες, εξαιτίας του θείου που περιέχει. Ειδικότερα, τα κιτρινόσαρκα κρεμμύδια αποτρέπουν τη συσσώρευση αιμοπεταλίων, εμποδίζοντας τη δημιουργία θρόμβων.

Επιπρόσθετα, ένα κρεμμύδι προσφέρει στο οργανισμό σημαντική αντιοξειδωτική προστασία ενώ επίσης προλαμβάνει την οστεοπόρωση. Προστατεύει το στομάχι από την εμφάνιση έλκους, γιατί σταματά την ανάπτυξη του ελικοβακτηριδίου του πυλωρού.

Δώστε προσοχή

Παρ’ ότι το κρεμμύδι προστατεύει τον οργανισμό από επιβλαβείς, για την υγεία, καταστάσεις υπάρχει πιθανότητα να μην μπορεί να καταναλωθεί από όλους.

Όσοι πάσχουν από σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου και όσες νέες μαμάδες θηλάζουν τα μωρά τους πρέπει να προσέχουν περισσότερο. Υπάρχει περίπτωση να προκληθούν κολικοί. Θυμηθείτε επίσης, να μην τα ξεφλουδίζετε ιδιαιτέρως, γιατί πετάτε πολύτιμα θρεπτικά συστατικά. Αρκεστείτε στην αφαίρεση μόνο του εξωτερικού περιβλήματος.

Προτιμήστε τα καλά σχηματισμένα κρεμμύδια και αποθηκεύεστε τα σε καλά αεριζόμενο χώρο σε θερμοκρασία δωματίου. Κάντε πως ξεχνάτε τα δάκρυα που φέρνουν κατά το καθάρισμα και τη δυσάρεστη αναπνοή κατά την κατανάλωση τους και θωρακίστε τον οργανισμό σας.

Περισσότερα άρθρα